söndag 1 mars 2009

Vilo dagen

Då var helgen över...fast inte riktigt, ska se Beck först.


Igår var jag iväg en sväng på stan och köpte ett par joggingskor. Så himla svårt att veta vilka man ska ha men som tur var fick jag hjälp. Slutade med ett par Asics som var väldigt sköna och som skulle vara stabila för foten om man sprang inåt eller utåt med fötterna, haha låter som det kan se riktigt kul ut :D

Sen sprang jag runt på bokrean och letade efter en SY bok som jag hade sett i ett reklamblad, kom dock inte ihåg från vilken affär. Tillslut hittade jag den på Åhlens gömd under ett bord. Det var mer än 50% på den, great! Nu är jag väldigt sugen på att lära mig sy kläder. Skulle vilja sy en klänning och få välja helt själv vilket tyg den ska vara i. Började på en t-shirt igår, dock i ett mindre fint tyg men var bara tvungen att testa. Tog lite mått från olika plagg jag har och satte ihop ett eget mönster i bakplåtspapper. Lägger upp en bild på den när den är färdig.

Tydligen kan man gå och provklättra på onsdag på ett ställe rätt nära mig. Det kostar 150kr för 3h. Jag kollade på deras hemsida hon väggarna såg otäckt höga ut :S vet inte om jag vågar! Två i min klass har varit där och testat innan och de skulle dit nu igen. Så de är ju vana och kan visa mig, jag har ju till på onsdag på mig :P Skulle ni ha testat?

Idag har jag vart och passat Alicias katter. Jag är härmed pottränad (som alicia sa), min första kattlåda är städad. Jag försökte kela med dem, så himla gulliga när dem lägger huvudet mot armen, aaaaw! Men jag tycker ändå det var tur att jag ldrig skaffade mig en katt som jag funderade på innan jul. Det har blivit lite svårt när man ska åka hem. Sen river dem och välter saker och hårar...så nja ingen katt just nu. Kanske i framtiden, how knows.

Just nu har jag bröd i ugnen, det är en jätte god fillimpa som är super lätt att göra åså räcker en plåt en hel månad. Billigt och bra :)
Förresten, om nån såg Melodifestivalen igår så kanske dem tyckte en av låtarna liknade en annan väääldigt mycket å joo. Star Pilots låt var väldigt lik Velvets "Take my body close". Det var så likt!! hur kan dem ta med den, förstår inte. Sen har jag märkt att en bit ur Markoolios låt är väldigt lik en bit ur en låt i LejonKungen. Hur lätt är det egentligen att komma på helt nya grejer, nångång lär väl alla melodier och toner vara tagna eller? Dem som sjöng låten måste ju själva ha hört va lik den var, jag skulle ha tyckt det vart pinsamt om jag sjöng den.

Imorgon är det eminarium som gäller, om Värdeskapande Dematerialisering, de ni :)

Löparskorna och boken jag köpte igår



Här var jag och hälsade på Matilda i Uppsala :)

1 kommentar:

  1. Exakt det där med melodifestivalen tänkte jag med på :P Pinsamt dåligt faktiskt.

    SvaraRadera