lördag 14 mars 2009


Jag är riktigt nöjd med mitt nya blogg utseende! :) var bara tvungen att säga det!

Idag började jag lördagen med att städa i lägenheten och sen gav jag mig ut på en joggingtur. Det kändes som en lagomrunda då jag orkade springa hela tiden utan att gå. Ska gå in på jogg.se och mäta min sträcka. Alltid lika spännande att se snittiden också. Det är då jag ser om jag förbättrar mig, å det vill man ju alltid.

Just nu har jag en liten hemlängtan period. Har så lätt för att ta till tårarna, såhär känslig kan jag inte påminna mig att jag har varit nångång tidigare. Tror det kan ha att göra med att jag inte har så mycket för mig på kvällar och helger vilket sen leder till att jag känner mig tråkig på nåt sätt. När jag bodde hemma var det så mycket enklare att hitta på saker med folk, det fanns alltid någon som ville hitta på nåt. Men här så känns det som att folk är upptagna med "sina liv". Får nog bli bättre på att bjuda in mig själv till folk tror jag :P

Längtar ialla fall till påsklovet 4-13 april :) Många godingar som ska ta sig till karlstad då. Sen har jag bokat biljett till göteborg 29 april-4maj. Fick en riktigt billig biljett dit, första klass för 120kr :P Jag är nöjd!!! Jag ska dit och hälsa på Johanna och Emma. På Valborg kommer det vara cortege genom göteborg och Johanna skulle vara med och bygga nån bil som ska åka i den, fattade jag som. Ska bli väldigt kul att se vad det är för nåt, tydigen ska det vara en rätt stor grej. Så nu ska jag försöka spara undan lite pengar så att jag kan vårshoppa lite :P Ska definitivt besöka Beyond Retro som jag har länge har längtat till att få kolla in. Ååå vad jag längtar till dem dagarna.

I torsdags och fredags hade vi Affärsspel i skolan.Hm vad är det undrar du säkert.
Jo det är ett spel där man lär sig att driva företag. Man är indelade i lag och alla lag ska sälja Plattvärmeväxlare (fråga mig inte vad det är). Åsen ska man placera sig på olika marknader och försöka utveckla sina fabriker. Det var ett väldigt tydligt sätt, där man fick se hur mycket saker och ting kostar och hur lång tid det kan ta att utveckla sitt företag. Kan berätta att det är rätt komplext att driva företag och jag satt som ett frågetecken mest hela tiden. Många krångliga ord och mycket som man ska hålla reda på. Som tur var, var jag i ett lag med tre smarta tjejer som hade lite mer koll :) Men ett väldigt bra sätt att få lära sig på, när man får flytta runt på saker och se saker hända i praktiken istället för att bara läsa om det.

Ikväll vill jag se Slumdog Millionaire...om det inte blir det ska jag nog bänka mig framför Melodifestivalen. Ha en bra kväll alla godingar. Pusss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar