måndag 16 mars 2009

En dag med vårkänslor!!

Ååå igår var det så fint här. Solen sken och det var äntligen värme ute! Jag och Alicia tog en promenad i solskenet och satte oss på en parkbänk och solade. Såå skönt! Sen åt vi lunch på Wayens, där Alicias kompis möte upp efter ett tag. När de stängde vid fem gick vi till Alicia. Hon visade oss hennes löshår, blev lite sugen på att införskaffa ett. Det var ett sånt som man bara klickar på, väldigt praktiskt!
Vid nio gick vi till Centrum (biografen heter så) för att kolla på Män som hatar kvinnor. Huahua va otäck! Under en del av filmen smög huvudpersonen runt i ett hus, ni vet i de tillfällen när man tycker att det är en osmart ide att personen går in själv hos en som kan vara mördaren, jag drog snabbt upp jackan för ögonen. När jag kollade på skärmen såg det ut som mördaren anföll han så jag skvatt till och skrek...fast det var bara en skugga. :O Jag skrämde dem bredvid mig lite grann, upps, men det var ju så otäckt!! Det fanns andra scener i filmen där jag höll för både ögon och öron. Det var ju en thriller så den skulle ju vara otäck, dem lyckades kan jag säga. Vågar du se den så se den!!
Kan också tillägga att jag pratade med mamma i telefonen hela vägen hem från bion (kl. var ca 24). Jag lade inte på förrens jag hade kollat igenom hela lägenheten. Jag har väldigt lätt för att skrämma upp mig själv! hehe
Idag har det varit ledigt från skolan så jag passade på att uträtta lite ärenden; Gjorde ett litet jobbuppdrag och gick till banken. Jag har tänkt att öppna ett konto och lägga undan lite pengar tills jag slutar skolan så jag har en liten buffert :P Så nu ska jag övege mitt kära Provinsbanken för Handelsbanken. Då jag inte är särskilt insatt i såna saker har jag haft konsultation med Sofi i klassen. Vi har kollat på lite olika alternativ och kom fram till att det här nog var bäst. Så nu känns det som jag plockade på mig en vuxenpoäng faktiskt :P
Jag kan ge några bloggtips, det här är bloggar som jag läser dagligen (nästan):
Elsa Billgren- väldigt gullig blogg om mode och lite annat
Hanna Fridén- -tycker mest athot hon har coola bilder och snygg klädstil
Cecilia Wallin- det är hon som var med i Tjenare kungen. Hon har också snygg klädstil och skriver om lite av varje på ett roligt sätt :)
Sanna Bråding- spännande att läsa om hur hon tar sig tillbaka från drogerna och fängelsestraffet. En stark kvinna!
Pink Friday- skriver om inredning och hennes lite speciella men gulliga stil. Väldigt färgglad sida som man blir glad utav.

Usch nu fick jag luft i magen. HATAR luft i magen!! det gör ont ont ont


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar