tisdag 24 mars 2009

Skön start på dagen

Idag börjar jag inte förrens 13.15 så det har blivit en liten sovmorgon. Jag gick ut och sprang innan frukost, inte så långt men även det lilla är alltid bra. Det var en aningens kallt ute, blåste och småsnöade men det kändes så där friskt när man kom in sen. I like that feeling!

Efter frukosten, dushen och sminkandet satte jag mig här vid datorn för att kolla lite mail och sånt. Jag ska försöka skaffa mig bostadsbidrag och har mailat in lite frågor kring det som jag väntar svar på. Man kunde räkna ut på ett ungefär hur mycket man kunde få i månaden och det såg ut att kunna bli en del. Skulle jag få den summan som räknades ut skulle jag kunna bo kvar i min lägenhet och slippa krånglet med att flytta...så håll tummarna! :P

Igår drog den nya kursen igång också, Innovativt ledarskap. Vi har tre exeminations uppgifter: det är ett affärsspel som heter Simbiz som det sedan kommer vara redovisning på, vi ska också skriva en "uppsats" om innovativt ledarskap hos en befintlig eller påhittad organisation/företag, den uppsatsen ska sedan presenteras på en affisch som vi ska ha "utställning" på. På "utställningen" kommer hälften av klassen att gå runt och sätta betyg på affischen och den presentation man ger på sina tankar och ideér från uppsatsen. Det känns som en bra redovisnings metod. Först trodde jag att jag skulle behöva stå inför hela klassen (60 pers) och prata om det jag skrivit i typ tjugo minuter...men nu slipper jag det wihoo!!

Vi fick även tillbaka både gruparbetet och artikeln igår. Vi fick VG på grupparbetet och jag fick G på min artikel. Så ännu en gång slipper jag komplettering, vilket gör mig väldigt lättad!

Ha en fin dag!



Dags att börja titta framåt och skippa backspegeln!
Saker att se framemot:
Åka hem över påsk
Våren
Åka till Göteborg på Valborg
Förhoppningsvis bostadsbidrag
Ny kurs
SOMMARLOV!
Henriks student

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar