onsdag 18 mars 2009

Våren är här och lyser fred på jorden...

Alldeles, alldeles underbart är det med denna sol och värme som har börjat titta fram. Idag har jag och Alicia suttit på en parkbänk i solen hela dagen (från 13-16 :P). Vi köpte med oss sallad och choklad med chili smak, plus att jag hade gjort kiwismoothie. Vilken vardagslyx!!
Där satt vi och pratade. Har länge velat öppna mitt hjärta men har aldrig tagit mod till mig att göra det men nu äntligen...Det var väldigt skönt att få prata ut om känslor och även få lite feedback och puschning. Nu krävs det bara att jag jobbar med det och strävar efter att försöka utvecklas. Jag vill verkligen!! Men nu finns det ialla fall någon som vet och förstår, känns toppen!

Nu ska jag gå igenom det jag ska säga på opponeringen imorn och även fixa iordning lite mat. Jag lägger ut detta recept för dig emelie ;) du var inne i en matlagningsperiod nu läste jag så dett kanske vore något. Ska göra det för första gången idag men det låter väldigt smaskigt.

KRYDDIG KIKÄRTS- OCH GRÖNSAKSGRYTA (med några få ändring av mig :P)
4 port

3 3/4 dl kikärter
2 msk olja
1 stor lök, hackad
1 vitlöksklyfta, pressad
3tsk malen spiskummin
1/2 tsk kryddpeppar
425g krossade tomater
3 3/4 dl grönsaksbuljong
150g gröna bönor, ansade
2 msk tomatpuré
1 tsk oregano
(sen kan man ha i 200g squash och 300 g pumpa men det har inte jag. Övriga kryddor kan också vara 1/2 tsk chilipulver)

Stek lök och vitlök, tillsätt kryddorna. Häll sedan i kikärter, tomater och buljong. Koka upp, sänk värmen och låt sjuda i 1 timme (oj det var värst det hade jag inte sett förrens nu :O) Rör om då och då under tiden.
Tillsätt sedan restan och låt sjuda i 15 min under lock. Ta sedan av locken och låt sjuda ytterligare 10 min tills det har tjocknat.

Till detta kan man ju ha vad som helst egentligen. För egen del blir det nog quorn.
Smaklig måltid :P

Får nog börja med maten nu om det skulle koka såpass länge.

Tyck om er själva, det är ni värda! pusss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar