torsdag 25 juni 2009

Oskar, min alldeles egna hundängel

Precis varit ute och gått med Josse. Vi gick 7 km även idag med en förbättring på 15min från förra gången :P Supert! Vi har även mätt ut en mil sträcka, fast den får bli en annan dag. Det är så himla härligt och vara ute och gå nu på sommarkvällarna och när man pratar så märker man inte när man blir trött heller.

Idag har jag varit på stan med Johanna och inhandlat nya skor. Ska ju på bröllop i juli så behövde ett par till klänningen som jag har köpt. Så nu fattas bara en kjol som jag ska ha under så att klänningen inte blir så kort (tänkte svarta tights först men det såg inte så bra ut) och kortare kavaj. Åså några smycken också men tänkte kanske försöka snoka runt i kompisars smyckesskrin (så akta er) ;)

Idag fick jag reda på en sorglig sak...Min mosters hund Oskar har dem fått tagit bort. Det hände för kanske en månad sedan fast dem har glömt att säga det till mig. Oskar har funnits ändå sedan jag var liten så han blev en gammal hund men det var nog ändå skönast för han själv att dem sövde han till slut för han har inte mått så bra på sista tiden. Men när det är någon som har varit med en så länge så känns det ändå ledsamt. Han blev begravd på den gården där han alltid har bott med sin egen kudde och sitt eget täcke, så att han ska känna sig hemma i himlen.

Sov så gott älskade Oskar!

1 kommentar:

  1. men vad sorgligt :´( klart det blir tomt, men man får hoppas att det var det bästa för honom och att han har det gött i himlen nu.

    SvaraRadera