söndag 7 juni 2009

En mycket fin helg i min studiestad

Sådär..precis hemkommen från Eskilstuna. Det var en toppen dag igår trots det dåliga vädret :)
Halv ett var det kalaslunch på söder där det togs i hand med massa nya människor, åts väldigt god mat, spelade motvilligt "Jag har aldrig" och kollades på fotboll. Sedan gick vi ner på stan för att kolla på Fredrik Lindström, dock han vi bara se tio minuter. Sen var det ju student i stan också så vi fick se många lastbilar med glada studenter, åh vad glad man blev när man såg dem :)Härligt!!

Lite senare på kvällen, efter fotbollen, gick vi ner på stan igen och såg på Timbuktu. Han var riktigt bra. Det blev en liten för kort visit på ett sätt men ska nog åka tillbaka till helgen...

Pratade med en kille på kalaset som berättade att han var med i ett korpen lag efter att jag sagt att jag spelat fotboll. Han frågade då om jag hade lust att vara med för det saknades folk (någon som var snabb; vilket jag ioförsig är fel person för men det gick också bra att vara brytsäker :P). Så han fick mitt nummer (döpte mig till "Linda fotboll mdh karlstad", nu lär han komma ihåg vem jag är ialla fall) och skulle smsa en påminelse i juli inför höstsäsongen. Jag frågade om snitt åldern i laget och den låg väl på ca 25,26 och de va mest killar. Är lite orolig för att chansen för skador är rätt stora, men förhoppningsvis kanske de är lite försiktiga mot mig :P När jag sa att jag spelat div.3 så sa han att jag nog var bäst i laget så det känns ju ganska bra ändå men jag ska nog försöka träna lite teknik i sommar. Jag och Emma tänkte ju arrangera match på Sundsta någon dag också, då kan man ju se hur det ser ut med teknik, snabba vändningar och fotbollskonditionen :) Men detta ska bli spännande, kul att ha nåt att se framemot.

Den här veckan ser ut som så att imorn ska jag jobba på kvällen, tisdag morgon ska jag skjutsa min moster till sjukan på morgonen, fika med emma och lisa någon dag, torsdag är det student och på lördag är det bal och på söndag eller lördag kväll funderar jag på att åka tillbaka till eskilstuna :P Tror det kan bli en bra vecka detta!

vet inte varför men just nu känner jag mig lite deppig och har ont i magen...ska nog lägga mig och slappa framför tv:n tror jag. en film hade varit nåt...




Eskilstuna fyller år i år

den bjuder jag på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar