söndag 3 maj 2009

Valborg

Nu sitter jag i soffan hemma i Eskilstuna efter en helg i Göteborg. Jag kom dit i onsdags kväll och åkte idag.

Helgen började redan i torsdags; Johanna skulle vara med i Cortègen senare på dagen och var tvungen att hjälpa till och bygga färdigt det sista på deras "helikoptervagn" så jag fick en rundtur på stan utav Thomas. Vi hann med lite H&M, Beyond Retro (som jag förövigt har väntat på ett bra tag nu) och käk på sushi restaurang (mumma!). Sen gick vi till en park och satte oss i väntan på Cortègen. Det var en super varm och härlig dag som var som gjord för att tillbringas i en park. Lite senare dök kompisar till Johanna och Thomas upp och även Sofi hemmifrån med kompisar. Så vi blev ett litet gäng i solen :) Sen när Cortègen började fick vi se en mängd olika vagnar med roliga byggen och teman. Efter Cortègen gick vi hem och gjorde oss iordning, drack lite öl och hann med att spela spel innan det var dags att ge sig ut på stan igen...nu påväg till Chalmers för fest. Chalmersfesten var enormt stor, med en massa dansgolv med olika teman. Sen kunde man rida tjur, hoppa hoppborg och sjunga kareoke (dock gjorde inte jag något utav detta). Efter ett tag kom Johanna också dit och vi fick äntligen börja umgås, vi började med att lyssna på Sahara Hotnights som var där och spelade :)

På fredagen tog jag och Johanna oss en tur på stan. Jag hittade en blommig klänning på Rut m. flera, ett mintgrönt linne på Weekday, en ljusblå klänning med fåglar från Monki och en gräddvit spetskjol från H&M. En riktigt lyckad shoppingdag.


När vi kom hem gjorde vi saffranspasta med rökt lax :) Mumms fillibabba!
Här har jag på mig mitt nya mintgröna linne som jag gillar mycket! Vi inleder kvällen med lite Rosè vin.Lite senare gick vi till ett ställe som heter Ritz där vi mötte upp med Alicia och hennes kompisar. Kul att mina kära vänner fick träffas :) Det vart en riktigt rolig kväll!I lördags tog vi spårvagnen till Vasaparken där vi stötte på Alex, en kompis till Alicia som vi träffade dagen innan. Vi satt också och jobbade lite på Johannas "läxa". Det blåste dock en hel del så vi blev inte så långvariga.

På kvällen käkade vi god mat, kollade på Robinsson (jag försökte känna hur Robinssondeltagarna kände det i Robinssontävling då man skulle hålla armen uppe så länge som möjligt :P) Sen kollade vi på film också, Låt den rätte komma in. Lite mystisk film men en välgjord sådan, kom vi fram till :)

Det var den helgen...som vanligt gick det väldigt fort. Men jag hade det super bra! Det kändes som på den gamla goa tiden då jag och Johanna hängde Jämt :)

Imorgon är det föreläsning som gäller sen ska det skrivas en massa hela veckan, ligger nämligen fortfarande efter en massa i uppsats skrivandet. Till helgen är det dags för mig att få besök :) Emelie och Anna kommer! Wiee.

Natti natti*

1 kommentar:

  1. haha jag satt också sådär isoffan med armen uppräckt :D men ja gav uppe fter några minuter va inte så kul när dom inte gjorde de på tvn längre :P haha :D

    kom hem snart
    många kramar Josefine

    SvaraRadera