onsdag 27 maj 2009

"Lossnade" däck och självmordsbenägna fasaner

Nu sitter jag här vid datorn och ska sätta igång med lite skrivande...ingen lust men jag Måste! Lika bra att få det klart!

Kvart i elva i morse åkte jag med Vanja och hennes syster mot Skavsta flygplats. Efter ungefär halva vägen kom det ett konstigt ljud från bakdäcket och Vanja tyckte att bilen vajade till...Lossnade bakdäcket?? VI stannade vid vägkanten och alla tre stälde sig och glodde på däcket...vi sparkade lite och kollade lite till på anstånd på däcken och kom fram till att jo men det sitter ju faktiskt fortfarande kvar. In i bilen igen och den rullade :D Alla pustade ut!

Sen körde vi en bit till, då dyker det plötsligt upp en fasan på vägen. Vi rullar närmare och närmare, men fasanen lunkar sakta framåt...närmare, närmare, närmare, närmare, AAAAA (alla tre börjar skrika i bilen då vi är tvungna att köra "över" fasanen). Snabbt kollar vi bakåt...fasanen lunkar fortfarande lungt över gatan :O Alla kunde pusta ut en andra gång!
Sen gick dem till sitt flyg och jag tog bilen tillbaka till Eskilstuna. Så himla kul att köra bil :)

Bokade tvättstuga förut också, så kl. fem sätter jag igång. Men nu ska jag som sagt börja skriva.
Tjipp och hej!

1 kommentar: