torsdag 7 maj 2009

Direkt från biblioteket

Sitter just nu i skolans bibliotek och pluggar...fast nu tog jag en kort paus :P det kan behövas då och då. Det är faktiskt riktigt skönt att sitta här, lugnt och skönt och man får faktiskt någonting gjort för ovanlighetens skull. Har kanske inte skrivit så mycket nytt men jag har läst en hel del och skaffat mig lite nyttig information och framför allt inspiration till det jag Ska skriva.

Om vi ska prata lite väder så är det ytterligare en dag med mullen himmel och lätt regn. När man ändå sitter och pluggar gör det inte så mycket, nästan lite lättare att plugga då faktiskt, men till helgen vill jag gärna ha strålande solsken! För då kommer tösera från färjestad på besök (förutom Jeja som tyvärr inte kunde). Dem kommer imorn eftermiddag och då på kvällen hade jag tänkt att vi kunde laga lite mat och ta med oss det ut i parken och titta ut över vattnet när solen går ner, men som sagt, mycket hänger på vädret!

Nu i helgen ska det tydligen vara Pride festival i stan också som förhoppningsvis sätter lite färg på stan :) Imorgon vid lunch visar dem en dokumentär som vunnit Guldbagge här i aulan som jag hade tänkt att gå på. "Det går över" tror jag att den heter (inte riktigt säker). Men hon som har gjort den kommer från karlstad och ska vara väldigt duktig så jag hoppas på att den är bra :)

Ikväll ska jag ut på restaurang och bla. fira att jag fått mig sommarjobb :P ...på Posten. Hurra! Igår kom brevet äntligen och jag hurrade när jag gick upp i trapphuset. Så skönt att veta att det kommer in pengar även denna sommar trots finanskriser och dylikt.

Nu ska jag göra ett sista ryck innan dem stänger här vid sex.
Ni får ha en fin kväll allesammans. Pöss å köss!




1 kommentar: