söndag 16 januari 2011

Hoppas, hoppas, hoppas!

Håller för tillfället på att laga fiskgratäng. Och detta kommer bli min första. Det är lite omständigt innan allt äntligen kan åka ner i samma form för att stekas i ugnen men hoppas på att kunna äta den till Solsidan som börjar om en halvtimme. Åh vad jag hoppas att den här säsongen blir minst lika bra som förra!

Imorgon ska vi ha våran opponering på c-uppsatsen. Jag är super nervös ena stunden och lugn i nästa. Mina tankar går mellan att det kommer att gå åt helvete till att detta kommer vi klara gallant. Så just nu vill jag att det ska bli imorgon eftermiddag och jag kan bege mig mot gymmet för att kunna träna bort alla ansträngda tankar ur hjärnan!

Efter nästa vecka är det meningen att jag ska ut på praktik. eller att jag ska skriva ett mer teoretiskt arbete om någon bransch som har med min inriktning att göra. Pågrund av sen information från skolan så skickades förfrågan om praktik ut i slutet av förra veckan så nu i veckan kommer jag få gå och hålla tummarna hela veckan för att någon ska svara att de gärna har mig som praktikant. Har hittills fått tre nej men däremot väldigt trevliga nej. De var snälla och skrev att min portfolio var fin och att det var en professionell ansökan jag hade gjort. Något som jag verkligen blev glad över.

Så alla ni som läser den här bloggen håll era tummar för mig och min framtida praktikplats den här veckan :) ni får gärna hålla tummarna för min fiskgratäng, solsidan samt opponering också. Och håll dem hårt!

1 kommentar: