onsdag 26 januari 2011

Detektiv

Känner att det är lite komplicerat på pluggfronten för tillfället. Helst hade jag velat ha en praktik under denna kurs men efter ett X antal nej så känner jag att tiden börjar bli knapp. Så just nu ligger jag i ett mellanläge där jag fortfarande hoppas och vill få tag i en praktikplats men ändå måste gå vidare och därför har börjat med en branschanalys (vilket var alternativ två om man inte fick tag i en praktikplats).

Det jag gör om dagarna är i princip att försöka kontakta människor som är insatta i grafisk formgivning och som är beredda att ge mig tips, råd och svar på mina frågor om yrket. Det är lite lustigt eftersom jag måste skaffa mig allt material själv och lite grann leka detektiv. En detektiv som inte äter temlor om dagarna utan som drar sitt hår för att försöka få någon ordning i materialinsamlandet och upplägget av den här uppsatsen.

Men det leder till bra saker också, det ger mig nämligen en knuff i röven och tid till att fördjupa mig i det som jag vill jobba med i framtiden, nämligen Grafisk formgivning (om det nu inte dyker upp några hemska sanningar under denna analys)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar