torsdag 15 juli 2010

Rastlös!

Jag börjar känna mig en aningens rastlös. Jag vill göra något annat än att bara gå hemma hela dagarna, jag vill åka utanför Eskilstuna! Jag och Linus ska åka till Oslo i augusti vilket jag verkligen ser framemot. Vi ska vara där över en helg och passa på att hinna hälsa min kusin och hans familj. Satt precis och tittade på Gröna Lunds hemsida. Jag är riktigt sugen på att åka dit och det tänkte vi göra någon helg snart.

Nu när vi har dagstidningen den här veckan (Linus föräldrars) så såg jag att det skulle vara auktion både lördag och söndag. Den som var på lördag skulle vara här i stan medan den andra låg 45 minuter bort. Så om vädret är halvbra på lördag så blir det nog ett besök. Imorgon förmiddag var det visning på grejerna så det åker jag nog iväg på om jag får låna bilden :P

Solen skiner härligt ute men jag vill helst bara göra som katten Nisse har gjort hela dagen...ligga under en byrå där det är svalt :) Förresten så fick vi besök av han imorse runt sju. Han hoppade upp i sängen och började kliva på hela mig, ajaj man kanske inte tror det men det kändes när han klev runt på mig. Efter en stund började han busa med min tofs och jag tror bita Linus (han sa aj ialla fall :) ). Då tog Linus ner han på golvet. Nisse brukar göra så bara för att han vill att man ska komma upp och fylla på mat. Men grejen är den att det nästan alltid är välfyllt i han skål så egentligen kanske han bara vill jävlas lite och få en att gå upp ur sängen.

Nu ska jag se klart Unga Mödrar och sen ska jag väl lägga mig ute i solen en stund till, kanske spola av sig med vattenslangen så det blir lite behagligare i solen.

Tjipp och hej!
ps. såg att filmen "Handen som gungar vaggan" ska visas på femman på lördag kl.22.00. Den kan jag rekomendera om ni är sugna på en film. Otäck är den på ett psykologiskt sätt. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar