onsdag 21 juli 2010

God eftermiddag. Även idag gör jag ett inlägg under tiden som maten görs i ordning :P Lasagnen är på G i ugnen. Idag har jag återigen nördat mig framför datorn men Labb 6. Det känns som en evighetslabb som mest bara krånglar. Jag ska göra en hemsida med menyer och flikar, vilket kan låta lätt men det är ett jäklans pyssel. Idag har jag alltså gjort så att min meny är utan understrykningar, utan markeringar framför och fått färg fälten att passa ihop i både FireFox och Explorer. Har också fått menylänkarna att länka till sina rätta sidor. Det är inte mycket för värden känner jag, men större delen av tiden har gått åt till att leta reda på hur man ska göra olika saker och att bli irriterad över att det INTE funkar. Bland annat så ska man ha så att en bild, typ en pil, pekar på den undermeny du befinner dig på...detta har jag bland annat försökt leta svar på och förstå hela dagen. Utan någon större lycka.
SUCK!

Får helt enkelt ta nya tag imorgon och hoppas att jag har fått någon snilleblixt över natten. Jag brukar nämligen sluta med pluggandet någon gång mellan fyra, fem och sedan vara ledig under kvällen. Man skulle ju bli helt tokig annars tror jag om man skulle sitta framför datorn hela dagen och kvällen.


Okej det var lite "nörd" snack, vet inte om ni förstår riktigt vad jag menar men ialla fall. Om någon förstår och har svar på mina kodningsproblem så är ni varmt välkomna att komma med tips.


Ser framemot helgen då jag och Linus tillsammans med åtta andra från stan ska åka till Karlstad. Hoppas det blir en lyckad helg :)
Tjipp å hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar