onsdag 7 juli 2010

Jag har skapat en förvirrad hund

Har nu tagit ytterligare en promenad med Mitzy. Nu ligger hundstackarn och andas så tungt så tungt. Kanske blev lite långt i den här värmen. Men även under den här promenaden fick hon tre godisar och det verkar som hon börjar fatta att jag är en godismaskin. För hon tittade mot min hand ett flertal gånger under turen. Stackarn kommer väl bli helt förvirrad när matte ska ut och gå med henne sen:
-Nehe å varför fick jag ingen godis för att ha rullat i gräset den här gången?
-Åh ingen godis nu heller när vi har gått färdigt promenaden.
-Vad gör jag för fel, kanske jag inte tittar med tillräckligt stora hundögon den här gången.

Men tiden med mig får hon se som en liten semester där man får äta massa gott, såsom jag ser på hela sommaren. Massa gott; glass å sånt ni vet.

Idag kommer Johanna till Eskilstuna så jag ska hämta henne vid stationen lite senare. Ikväll blir det after work i det fina vädret. Men nu först ska jag lägga mig i solen en stund och förhoppningsvis få lite färg innan det är dags att duscha och göra sig iordning.

//Linda
Här kommer bilder på Mitzy och Nisse. Igår kväll så låg Nisse i mitt knä i sängen och när vi började klia honom blev han helt i extas. Han spännde varende muskel såg det ut som och sträckte upp framtassarna i luften :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar