onsdag 14 juli 2010

Då var jag tillbaka som kattvakt igen. Dock ingen hundvakt denna gång, hon har åkt på semester till Öland nämligen. Nisse jammar väldigt mycket och tonen på hans jamande låter som att han gråter. Jag skulle vilja kunna kattspråk just nu för att få veta vad det är han vill. Jag försöker gissa och kliar, kliar, bär ut honom, fyller på mat med mera men ändå fortsätter han att jama. Det kanske är så att han länktar efter sin husse och matte helt enkelt.

Vi flydde ut ur vår lägenhet ut till huset för att det var så himla varmt i lägenheten. Jag håller på mycket med skolan just nu och då sitter jag inne framför datorn och det blir så otroligt varmt, trots att jag går runt med bikini. Det blir svettmärken efter mig när jag reser mig från stolen tillochmed. Nu känns det betydligt bättre när jag kan sitta med min dator utomhus på en altan med tak och det fläktar.
Men jag vill INTE att värmen och solen ska försvinna, kanske bara för en dag eller två men inte mer. Det är ju ändå sommar och det är ju detta vi har längtat till.

Hoppas ni har det bra i solen och kom ihåg att dricka en väldans mycket vatten, ett tips är att lägga vattenflaskor i frysen så att det blir riktigt riktigt kallt.


1 kommentar:

  1. Hej!
    Såg din inbjudan till grillfesten. Jag har inte fått schema för den veckan än men på torsdag borde jag veta om jag jobbar.

    Njae, katter är lite tråkiga tycker jag, men när hunden är tillbaka kommer jag mer än gärna!

    När vi är själv på jobbet handlar det bara om att när vi är färdig med allt men det sitter kvar gäster så går den ena hem. Den andra sitter mest och väntar på att gästerna ska pysa hemåt :)

    Hoppas du har fått det lite svalare nu! Jag såg i tidningen i måndags att ni hade haft det varmast i Svealand.
    Kram

    SvaraRadera