söndag 28 mars 2010

Segt

Sitter i soffan och är lite allmänt sliten efter gårdagskvällen. Då var det nämligen fest, och vi hade riktigt kul. Ingen utgång utan en riktig hemmafest :) Det var nog tur att vi fick skjuts hem annars hade vi kanske inte varit hemma än...

Var nere med tvätten för en stund sedan och upptäckte då att någon har slagit sönder en fönsterruta i ytterdörren in till trapphuset. Varför måste man göra sånt!! Så himla onödigt. Dem där fönstren ser ut att vara gamla också och är nog inte billiga. Irriterad man blir.

Ska berätta en liten skum sak som hände mig igår när jag satt hemma i soffan. Jag fick ett sms där någon frågar mig om jag är den söta, mörkhåriga tjejen på Alfeltsgatan 16, 3 våningen. /Marcus Än så länge alla rätt tänkte jag men hur har denna person fått tag på mitt nummer och vet exakt var jag bor, lite läskigt slog det mig då också. Då skickar jag tillbaka och frågar vem denne marcus är. Får något sånt här till svar: Om du är den jag söker så är du söt och brunhårig och gick in i trapphuset med en äldre man för kanske 40 minuter sedan./Macus Det var där som det inte stämde längre, ingen äldre man och inga 40 minuter sedan. Så då svarade jag: Nej det är inte jag. Och får tillbaka: Okej, Sorry!
Haha vad är detta för en människa, hur mycket arbete ligger bakom att få tag på numret, har personen själv varit inne i trapphuset, letat upp alla namn som bor på våning tre, letat upp numret på eniro och sedan skickat ut sms. Kanske kan ses som lite modigt också och varför inte ta chansen när han såg sin dröm tjej. Men om han hade varit lite smart så hade han sett att även Linus bodde i min lägenhet=Upptagen. Och jag måste erkänna att jag kanske ändå blev lite besviken på att jag inte var den där söta, brunhåriga tjejen han menade, jag menar en komplimang och hemlig beundrare blir man ju glad för (inte för att jag skulle ha nappat då jag redan har mitt på det torra men min fina :) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar