söndag 7 mars 2010

Handboll, sångtexter, GI

God kväll!

Har precis varit på min första handbollsmatch live. Det var Guif-Ystad som spelade och Guif vann. Det var rätt kul att titta faktiskt och det var ju ännu bättre att biljetterna var gratis :P Tack skolan!

Igår hade vi egentligen tänkt åka skidor i Romme men Linus kände sig fortfarande inte så bra efter att ha varit sjuk hela veckan. Så det var lite synd. Istället åkte jag till en affär här i stan som heter Underbara hem. De hade en väldans mycket inredningsprylar. Jag kom hem med två turkosa ljuslyckor, till Linus stora lycka (eller inte då jag drog hit en väldans massa ljuslyktor när jag flyttade) Men jag tyckte att de passade bra till våra nya turkosa kuddar. Men som sagt de hade en massa fina inredningsprylar så dit kommer jag definitivt åka fler gånger.

Jag har också börjat göra en tavla att sätta upp på väggen. Min tanke är att använda mig av en del ur en låttext som jag ska förstora upp och sen rita av på ett större papper. Texten ska vara i svart med vissa ord i turkost tänkte jag. Jag har valt ett utdrag ur Ane Bruns låt True Colors (vet dock inte om hon har gjort den från början men hon sjunger den ialla fall). Texten går såhär:

You with the sad eyes
Don't be discouraged
Oh I realize
It's hard to take courage
In a world full of people
You can lose sight of it all
And the darkness there inside you
Makes you feel so small

But I see your true colours
Shining through
I see your true colours
That's why
I love you
So don't be afraid to let them show
Your true colours
True colours are beautiful,
Like a rainbow

Den kanske är lite sorglig men jag tycker ändå att den är fin, budskapet är vädigt fin i den. Åh sen ska jag rama in det i en stor ram och puff upp på väggen. Får se hur lång tid det tar bara...

Den här veckan går jag bara i skolan imorgon eftermiddag. Resten av tiden ska jag försöka skriva på ett arbete som ska vara inne i början av maj. Framförhållning kan vara bra ibland har jag tänkt.

Sen ska vi börja med vårat nya GI-liv här hemma den här veckan. Vi har googlat fram GI.recept och jag ska börja gå ca en timme varje dag. Imorgon bitti tänkte jag ta mina första staplande steg. Det var ungefär en månad sedan jag tränade sist :O Herre min gud...jag har blivit en riktig soffpotatis ska ni vet, eller så har jag bara haft fullt upp med annat och snöstormarna har satt käppar i hjulet för mig när jag hade tänkt att gå till friskis. Men nu ska jag som sagt ta tag i detta igen. Jag tyckte det var så bra som min kusin sa för ett tag sen, han har också tränat hela sitt liv typ med lagsport men kanske har trappat ner lite nu. Då sa han att han tyckte att han kunde kompensera upp all tränad tid som han hade när han var yngre med att vara lite ledig nu och träna mindre. :) kanske lite så jag har sett på den senaste månaden.

Nu ska jag fortsätta chatta lite på datorn sen blir det parlamentet och stickning.

Ni får har en trevlig kväll...pusspuss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar