söndag 29 november 2009

Juuuuuligt

Imorgon börjar en ny kurs, Kommunikation och media. Jag har inte så stor koll på vad den kommer att handla om men det får jag förhoppninsvis reda på imorgon. Jag har aldrig direkt någon koll på vad det är som jag kommer läsa innan kursen väl har börjat. Det gör mig lite irriterad på mig själv att jag inte orkar ta reda mer om kurserna innan dem börjar. Jag har beställt kurslitteraturen innan kursstart den här gången ialla fall och den är ju alltid en god början. Jag får nog ögna igenom den lite sen.


Annars i veckan så är det adventmingel i skolan på onsdag för alla på innovationsprogrammet. Det ska bli mysigt.

På fredag har jag bjudit hem ett gäng på knytis. Jag kanske ska ha chokladleken :) eller är den lite barnslig kanske? Jag hoppas att nån har nått roligt spel som vi kan spela. Annars har vi gituarr hero hemma också. Dem som kommer har jag gått i samma klass som förra året men nu har vi splitrats upp i olika klasser så det ska bli kul att höra hur det går för alla.

_______________________________________________________________

Idag har varit en skön dag! Vi tvättade imorse och jag hade redan städat så det slapp vi göra idag. Så vi tog en låång frukost i soffan. Vid två gick vi ner på stan för att gå på Julmarknad. Men nee det var inte någon särskilt bra marknad tyvärr. Men vi fick oss en promenix ialla fall. Sen hade vi én mysig adventsfika med tända ljus och stjärna i fönstret :)

Jag satte ihop ett pepparkakshus förut också. Förstår varför mamma Inte ville bli störd när hon pysslade med det när jag var liten. Det är så himla pilligt och det blir inte som man har tänkt sig. Tror glasyren blev för lös så de större godisarna fastnade inte. Men nonstopen fastnade ialla fall :P Så här blev det ialla fall (gillar hjärtana som kommer ut ur skorstenen, Sprid kärlek tror jag att jag ska kalla huset för :P):



Nu ska jag äta lite och fortsätta pyssla med mina mormorsrutor. Ikväll är det mitt "Stora Grekiska bröllop" som jag tror att jag ska bänka mig framför.


..:Puss:..
titta gärna på mitt förra inlägg också det är nytt och färskt det med :)

1 kommentar:

  1. Åh, va fint pepparkakshuset är! Såg så mysigt ut att jag skule vilja bo där =)
    Jag ska nog också försöka slå upp ett någon dag!
    Hoppas nya kursen blir rolig! Puss och kram

    SvaraRadera