onsdag 11 november 2009

Godmorgon!

Har inlett dagen med tre timmar i tvättstugan så nu är det tvätt i hela lägenheten. Dumma torkskåp som inte torkar grrr. Jag har satt mig i köket för att plugga för det är typ det enda stället som inte är fullproppat med grejer just nu. Orkar inte se!!

Idag är jag för övrigt ledig från skolan och tänkte sitta hemma och plugga. Håll tummarna för att det går bra ;)
Ikväll ska vi iväg på kalas till Linus mamma, kul att få göra det mitt i veckan :)

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om mer, skulle kunna göra en utläggning om hur mycket det är just nu och att jag är väldigt less på det men det känns som jag har gjort ett antal gånger redan, gnällig som jag är just nu.

I skolan så håller vi just nu på att lära oss ett program som heter Indesign. Det är jätte roligt verkligen! I det programmet kan man göra snygga affischer eller annan information. Vi har två upgifter där vi ska göra en affisch och ett bokomslag. Känner verkligen att det är sånt jag vill hålla på med sen och att jag gärna går en utbildning där man fördjupar sig ännu mer på den grafiska biten. Mitt mål för tillfället är att komma in på Konstfack i Stockholm men det kan ju alltid ändras.

Ha en fin dag
puss

1 kommentar:

  1. Usch, det var lång tid i tvättstugan du!
    Du får tänka på hur skönt det kommer bli när ni är klara med flytten och din lägenhet är tom. Men jag tycker att man aldrig slutar förvånas över hur mycket prylar man samla på sig.
    Det där Indesign känner jag igen. Tror vi gjorde nån tidning eller liknande i det på gymnasiet. Såna program är nog roliga om man kan lära sig alla funktioner och använda det på rätt sätt (inget jag la ner min själ i), då kan man nog skapa mycket snyggt.
    Ha det kul på kalaset (det är ju faktiskt lillördag också) Puss och kram

    SvaraRadera