onsdag 25 november 2009

Dagens middagstips

Just nu kommer jag befinna mig framför datorn skrivandes på två inlämningar tills de förhoppnings är klara imorgon. Då ska jag fira med ett skivstångspass. Vissa kan se det som en bestraffning men jag väljer att se det som en present med starka, vältrimmade muskler :)




Ikväll bjöds det på Idas festliga kycklinggryta här hemma. Det är en libanesisk gryta som ska stå och puttra i 2-3 h. Jag tänkte sprida vidare receptet:
  • Hacka en lök och stek.

  • Skär kyckling i mindre bitar (jag tog 1kg men det kan man välja själv) och stek snabbt (dtillsammans med paprikakrydda (nästan en halv burk). Kycklingen ska inte få färg utan bara blandas ihop med kycklingen.

  • Häll sedan på kycklingbuljong, strimlad paprika, kikärtor, tomatkross och oregano (eller annan passande krydda)

  • Låt detta stå och puttra i 2-3 h

  • Salta och peppra sedan

Obs! Rör om då och då och håll ett öga på grytan för det finns en risk att grytan torrkokar och bränns vid. Något som jag råkade göra men ordnade som tur vad till det hela :)

Man kan ha ris eller potatis till.
Lycka till och hoppas det ska smaka!



Nu ska jag läsa igenom det jag har skrivit hittills på mina arbeten. Och om en halvtimme är det arga snickaren :)



Tacktack myrstack!


1 kommentar:

  1. Åh, vad kul med skivstång. Det är min nya favorit! =) Bara det att motivationen tryter i takt med att regnet strilar ner från himlen..
    Hoppas det går bra med inlämningarna! =)
    (Jag tänkte ringa någon kväll och höra hur ni har det när det passar, bara så att du är beredd)
    Pusspuss

    SvaraRadera