tisdag 27 september 2011

Hjälp med adress till hemsida

Jag har planer på att göra en hemsida som jag kan använda som CV och portfolio. Men jag har ett problem!
Vad ska sidan heta?
Helst skulle jag vilja ha lindatång men då funkar det ju inte så bra att ha å, istället blir det lindatang eller lindataang vilket får det att låta som att jag är asiat (inget fel i att vara asiat men jag är ju inte det). Ett annat förslag är att använda mina mellannamn precis som jag gör i mitt bloggnamn. Adressen skulle i såna fall bli lindasofiaemilia eller linda.sofia.emilia.

Vad tycker ni låter bäst? Eller har ni några andra idéer?

3 kommentarer:

  1. Räcker det inte med lindasofia då? =) lättare att komma ihåg kortare adresser =)
    Håller med om att lindatang eller lindataang inte låter jättebra. lindatang får mig att tänka på tangatrosor, om jag ska vara ärlig ^^ synd med å i efternamnet, när man ska göra sånt här!

    SvaraRadera
  2. jag plockade bort å och ö i mitt namn och körde på det (ja alltså www.asahammarstrom.se) det är ju ändå ditt namn som folk kommer söka på, plus att jag själv tycker att det känns mest proffisgt. fast sen är ju linda emilia sofia himlans fint, om du bara ser till att din sida ändå kommer upp högst upp om man söker på ditt namn. ja klurigheter du, och världens flummigaste svar, men men! Lycka till ska bli kul att se resultatet!

    SvaraRadera
  3. Tack för era tips och tankar!
    Det är sant som du säger Åsa att man antagligen söker på mitt namn och då är det ju bäst att använda för och efternamn, hur dumt det än blir utan å:et.

    Hehe, roligt att du tänker på tangatrosor Eva. Kanske inte det jag vill associera min sida med i och för sig :)

    Får se vad det här kommer sluta med!

    SvaraRadera