lördag 17 september 2011

Fyndat

För några helger sen var jag på en marknad här i Eskilstuna. Det var en marknad med massa gamla bilar och människor som sålde bildelar och andra gamla saker. Vi gick fram och tillbaka mellan de olika tälten och borden i flera timmar eftersom det var så mycket att titta på. Det enda jag kom hem med var en liten plåtask till min burksamling. Det var den här lilla burken som jag köpte för en tjuga:




Jag gillade färgerna som var på burken och blev glad över priset! Jag såg också en likadan bricka som burken står på fast i en mindre storlek. Mannen som sålde brickan berättade att den var av märket Sävsjö. Eftersom brickan är från min farmor visste jag inte vad det var för märke på den mer än att jag gillar den så det var roligt att höra vem som gjort den. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar