fredag 1 oktober 2010

Träning i ottan

Idag åker vi till Karlstad. Där vankas det kalas imorgon för mig, mamma och Linus. Igår bakade jag baguetter till chili con carnen som vi har tänkt att ha och till efterrätt blir det äppelpaj. Smarrigt!
Vi funderade också på om vi skulle gå på hockeyn på kvällen. Vore lite kul när det ändå är en match när vi är hemma.
På kvällen ska vi möta upp Emelie på stan om allt klickar. Ska bli kul!

I morse fick jag en idé om att gå och träna så jag gick upp när Linus åkte vid sju. Var där någon timme och sen hem för frukost. Kändes riktigt bra att få det gjort på morgonen. Gjorde bland annat situps på en halv pilatesboll. Oh my good vad det kändes i magen. Kan verkligen rekommenderas. Tjuvlyssnade på en instruktör förra veckan då han sa att på en sån boll så vilar aldrig riktigt magen utan den arbetar hela tiden. Och det kan jag verkligen hålla med om!
Det här med gym har jag inte känt varit min grej förut men nu tycker jag verkligen att det är roligt och skönt att kunna gå dit och köra igenom sitt schema utan att behöva boka tider och sånt som det är med jympa passen.

Igår åkte jag till Rusta för att inhandla lite garn. 10 nystan för 100 kronor var det. Väldigt billigt måste jag säga. Hittade ett annat garn också som jag inte kunde motstå då det bestod av alla höstens färger i ett nystan. Nu har jag påbörjat projekt "halvvantar". Såhär ska dem se ut när dem är klara förutom att mina blir grå och rosa:

här finns beskrivningen om du är sugen på att också göra ett par :)

Nu ska jag försöka plugga lite till innan det är dags för avfärd till mitt kära karlstad.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar