måndag 9 augusti 2010

Lata dagar på Alfeltsgatan



Då var det semester på riktigt :) Vi är för tillfället ganska lata och tillåter oss att vara det. Sova länge äta frukost länge och mest inte göra så mycket alls. Det är väldigt skönt det också ibland!

Vill få klar min filt så det ska jag försöka göra idag...nu säger jag säkert för mycket, det är två rader med rutor att sy ihop och sedan ska fyra rader sys ihop. Efter det ska den vara färdig, så håll tummarna :) Får försöka hitta några serier eller nåt på datorn som jag kan plöja mig igenom under tiden.

Kollade precis vädret för Stockholm imorgon och det ser faktiskt rätt lovande ut, peppar peppar ta i trä. Vi funderar nämligen på att åka till Gröna Lund då. Jag har längtat efter det ett tag nu.

Vi har också börjat med att springa om dagarna. Måste komma igång nu efter ett antal månader i vila. Vi springer en runda på ca 5km. Fast hittills har vi väl inte sprungit hela vägen men det kommer nog snart. Så nu när vi åker iväg till Karlstad och Oslo ska löparskorna komma med. Dock tror jag inte det blir något i Oslo men i Karlstad ska det bli av!

Jag har också upptäckt att en av mina körsbärstomater har gått från grönt till gult. Ett tecken på att de är på väg till att mognas. Det blir en hel del tomater på plantan så det ska bli spännande att se när de blir färdiga och hur gott de smakar :)

Vad gör ni en dag som denna?












Dem här ljusstakarna fick jag av min mormor och morfar och min moster när de var här sist. Mycket fina :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar