måndag 23 augusti 2010

Imorgon bär det av hem till Karlstad igen. Jag tänkte passa på att vara där ytterligare några dagar innan skolan drar igång igen och alla kära karlstadsbor drar igång med sina liv på annan ort. Jag åker som sagt imorgon fast blev lite senare än först planerat då jag fick en tandläkartid vid två. Anländer runt halv åtta.
Hoppas på att hinna med lite blåbärsplockning med mamma och pappa så jag kan bunkra upp lite i frysen. Har börjat att göra smoothies så det skulle passa bra att ha lite blåbär till det. Eftersom Linus tydligen inte gillade de jag gjorde så räcker en omgång till minst tre glas :)

Idag har jag städat och tvättat hela dagen. Tog ett ganska rejält städryck tycker jag. Kanske behövdes efter två veckor utan städning. Så nu är jag rätt nöjd :)

När jag som bäst höll på att svabba så upptäckte jag att en fjäril hade flygit in i sovrummet. Den satt så fint på den guldiga kudden som låg på golvet så jag sprang fort iväg för att hämta kameran. Först trodde jag att den skulle flyga iväg så fort det klickade i kameran men nejdå den satt kvar och jag kunde komma riktigt nära till min stora glädje. Det blev fina kort då ljuset sken utanför mot den guldiga kudden och över den rödbruna fjärilen...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar