måndag 5 oktober 2009

Oranga skor

Igår var jag och Linus en sväng till Tuna Park. När vi var på Stadium och stod vid inomhusskorna så hörde jag en mamma och hennes son prata med varandra (nyfiken som jag är). Sonen, som kanske var tio, tolv år, pekade på ett par oranga och blå skor som jag strax innan hade visat för Linus och tyckte dem var coola. Då säger mamman, - Men neej ska du ha dem där, då kommer du ju bli retad i skolan. :O
Men hallå! Ja varför låta sitt barn få ha sin egen stil, ne det är ju bäst att vara som alla andra, hålla sig i ledet. Jag kände att jag blev något irriterad när jag hörde henne säga så. Föräldrar borde uppmuntra sina barn att få sticka ut och vara dem som dem vill vara och inte säga att det är bäst att vara som alla andra. Så nu har jag bestämt att mina barn ska få ha precis vilken stil dem vill, bara dem trivs med den. Vill dem (jag har tänkt mig tre barn :P) vara Batman en hel vecka i skolan, ha gummistövlar när solen skinner eller skor i en skrikande färg så ska dem få det!

Jag hoppas att den ungen en dag köper sina oranga skor.

1 kommentar: