lördag 24 oktober 2009

En grå dag men jag känner mig glad ändå :)

Godmorgon!

Sov riktigt länge imorse, ända till kvart över tio. Åh så skönt, kommer inte ihåg när det hände senast. Så nu har jag tagit en långfrukost med levande ljus.

Linus jobbar idag och direkt efter det ska han spela bandy. Så han kommer inte hem förrens efter fyra. Han spelar bandy varje lördag med ett gäng. Det verkar vara riktigt roligt. Saknar det där lite grann när man packar ihop träningsväskan och åker iväg på träning. Skulle vara roligt om man kunde samla ihop ett gäng som kunde spela fotboll en dag i veckan. Inget allvarligt utan bara spela lite match på skoj bara för att få spela av sig lite. Man kanske skulle höra sig runt :)

Idag kommer jag att rita på badankan som ska vara inlämnad på torsdag...har ritat klart en teckning och har några bilder kvar. Jag tänkte ta kort på resultatet och lägga upp men det kan nog dröja någon dag till. Jag ska försöka börja rensa lite bland alla grejer. På måndag kommer en tjej och kollar på min lägenhet så då är det bäst att det ser bra ut. När jag var hemma förra helgen så sa min farbrors nya att hon skulle flytta och att hon hade haft en, åh kommer inte ihåg vad det heter men en sån som inreder inför en visning, och att den personen hade sagt att det viktiga var att visa upp lägenheten och inte Sin lägenhet. Om ni förstår vad jag menar. Man ska liksom ta bort foton och sånt som egentligen bara stör den som är där och tittar. Så lite grejer som möjligt helt enkelt. Så det blir väl att slänga grejer men också att gömma i lådor :P

Kan förresten tipsa om en film som går ikväll på fyran, kl. 21.30, Little miss Sunshine. Det är en lite udda film om en tjej som ska vara med i en skönhetstävling och hela familjen sätter sig i den gula folkwangsbussen och beger sig till staden där tävlingen ska vara. Familjen består blandannat av en son som har fått för sig att inte prata, en morfar, mamma, pappa och en morbror och alla har sina säregna drag. På vägen till tävlingen händer det en massa konstiga grejer och skönhetstävlingen blir en riktig överraskning.

Nu är det dags att ta tag i dagen och börja pyssla.
Pösspöss
(ps. kolla min facebook och skriv in ett första minne som ni har med mig:)

Bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar