söndag 4 oktober 2009

Helgens bravader

Idag är det en regnig söndag här i eskilstuna. Men det gör mig ingenting för det känns på nåt sätt som att det hör söndagar till. Jag ska ändå vara inne idag är min plan. Först nu ska jag plugga (om jag nu kan komma igång någon gång), sen ska jag och Linus ut till tuna park och till jysk, sen ska vi till hans kusins kalas och sedan handla. Vår nya grej är att veckohandla på söndagar, det är väldigt skönt att ha det avklarat när veckan börjar.

I fredags var jag hemma själv på kvällen. Jag tände en massa ljus, gjorde en burgare med quorn, ciabatta, cornslaw och tomat. Men sen hände en liten olycka när jag skulle skära brödet, jag skar mig i fingret. Och jag tror jag fick en liten chock för jag ringde hem till mamma å pappa och började grina i telefonen och trodde att jag skulle behöva sy. Men dem lugnade snabbt ner mig och efter en stund så slutade det blöda. Jag har aldrig skurit mig så djupt någon gång tror jag så det var ingen behaglig upplevelse men jag kanske överdrev lite...

Gårdagen var också väldigt lugn (utan några skärsår). Jag och Linus gick på stan en snabbis och på kvällen åt vi god mat, drack vin och åt choklad som jag fick när jag fyllde år. Plus att vi såg en film som heter In to the wild. Åh så bra den var. Det är många bra och tänkvärda saker som sägs i den filmen. Så har du inte sett den se den!
Förresten så såg jag en film i fredags också, Milk hette den. Viserligen var den lite små seg ibland men den var bra ändå. Den borde också ses!

Ne nu ska jag försöka läsa lite...har ca 200-300 sidor att läsa innan tisdag och fem frågor att svara på inför ett seminarium, herregud hur har jag planerat det här egentligen. Suck! Stressad, jaaaa!
glöm inte kanelbullens dag...ät en åt mig för det ser inte ut som jag kommer hinna med det idag ;)


Tjipp och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar