tisdag 15 december 2009

Godkänt, julklappar och grisar

Sitter och klickar runt på datorn fast jag egentligen borde skriva på mitt PM innan jag ska till frisören. Men jag hade lite jag var tvungen att uträtta ute i cyberspace men sen är det svårt att ta sig därifrån.

Fick mig en glad överraskning alldeles nyss. Jag fick nämligen ett mail om att min rest blev godkänd och fick tillochmed ett Bra jobbat. :) Kändes bra och i ärlighetens namn så är jag nöjdare med det jag ändrade till, varför kunde jag inte gjort så från början bara. Menmen nu är det löst.

En annan sak som jag har kunnat bocka av idag är Litteraturfrågorna som vi skriver i gruppen. Jag och Alicia skrev färdigt dem idag. Vilket också kändes himlans gött och efter lite skepskis och frågetecken kring uppgiften så blev det nog rätt bra till slut ändå.

Har också gjort en beställning på en julklapp till Linus som jag håller tummarna ska hinna komma på fredag. Jag betalade lite extra för express leverans så man kan ju hoppas. Nu återstår det bara en julklapp till honom och sen tror jag att jag anser mig klar med årets julklappsinköp med undantag för morfars klapp som jag ska inhandla i karlstad. Något år skulle jag vilja ha så att man bara behöver köpa en enda julklapp eller varför inte åka iväg på en resa istället. Göra något så att man slipper denna köphysteri. Man orkar ju knappt vara i affärerna tycker jag. Men det känns ändå som jag har lyckats hålla det på en relativit bra nivå iår. Eller så har det blivit färre men dyrare julklappar, hm.

Vet inte om ni har uppmärsammat det men Scan har startat upp en blogg. Vi hade en föreläsare som började prata om bloggen så jag gick in och tittade. Jag blev nästan illamående när jag läste. Jag äter som de flesta vet inte så mycket kött. Främst så gör jag det inte för att jag inte tycker det är gott jag tycker att jag känner blodsmak eller smak av något rått. Svårt att förklara men gott är det inte. Så sitter man och läser om olika recept med utgångspunkt från deras produkter, en rubrik är Prinskorven- en klassiker och så har de bilder på prinskorvs tillvärkningen. Man läser inläggen och ser bilderna men i bakhuvudet har man bilderna från nyheter där man visar alla grisar som har farit illa. Bilder på grisar som missköts, som får bo i allt för små utrymmen och lämnas skadade för att ätas upp av sina grisvänner. Ne usch jag tycker det är hemskt och lite pinsamt.
Känns som att det är lite för sent för att rädda upp det som redan har skett men det är åandra sidan också bra att man ger sig ut i ett forum för att skapa en dialog med oss andra. Mmm det är lite svårt. Gå in och läs och se vad du själv tycker. Om jag säger så här...det blir nog ingen juleskinka för mig iår (heller).
Ha en trevlig kväll!
Pucc och kram
(ska lägga upp lite bilder på all snö som har kommit när jag hinner)

1 kommentar:

  1. Åh, det låter som du har haft en jättebra dag! Skönt att få saker som släpar ur världen, så man kan lägga dem längst bak i minnet sen =)
    Kul att ni också har fått snö!
    Haha, du skulle inte komma hit och äta mat, här är det mycket falukorv och köttbullar från Scan.
    Puss och kram Anna

    SvaraRadera