tisdag 15 september 2009

Helgen

Helgens firande har gått riktigt bra. I fredags hade jag planerat en helkväll för mig och Linus och allt gick som jag hade planerat så det var lyckat.
Sen var det fest i lördags. Vi var kanske tolv personer hemma hos Linus. Det var en lyckad kväll med utantag för min mage. Alltså ibland blir jag så himla trött på att ha den mage som jag har. Den ska krångla så himla mycket!! Jag kan inte äta och dricka vad jag vill, jag kan inte bli lite nervös eller stressad...ne för då blåser den upp sig och bara värker. Så var det hela kvällen i lördags. Men jag försökte verkligen att vara med ändå men jag kände mig inte på topp och fick lite panik över att jag kände mig tråkig mot dem andra som var där. Fick gråta ut lite när alla hade gått och ligga på min värmedyna som tar bort lite av uppblåstheten. Har en vän som har samma problem och vi vill komma till botten med det här problemet för det är sååå störande att ha det så här!!

I söndags var det släktkalas och vi hade bakat nästan hela dagen. Det blev Brownies med oreos i och stora solskensbullar med hallon och glasyr på. Det blev väldigt gott och uppskattades av släktingarna :)

Nu är veckan igång igen och idag slutade skoldagen två timmar tidigare :) Efter mitt lilla eftermiddagsbreak som jag har just nu så tänkte jag röja upp här hemma och sen färglägga en robot som vi har fått i skiss kursen. Ikväll är det min tur att laga kvällsmat och jag tänkte gör lasange. Igår gjorde Linus en kycklingrätt som vi fick hos hans kusiner en gång. Man steker kyckling och häller över kokos-mjölk och blandar i en indisk krydda, typiskt att jag inte kommer ihåg vad dn heter nu men det är en santa maria krydda. Och den börjar på K och innehåller bland annat curry. Åsen har man ris till och det är väldigt gott!

Ne nu ska jag försöka ta tag i det jag tänkte göra. På fredag ska vi åka hem till karlstad över helgen och fira mamma och mig :) det ska bli kul!

Tjing!

1 kommentar:

  1. hej!
    Har du testat med proviva? klockan 10 00 var det vi kom till E-tuna på fredagen, jag och anna får väl ta en tur på stan och fika eller nått så länge. Hoppas magen blir bättre :) puss puss

    SvaraRadera