onsdag 23 september 2009

ny telefon, klippning, pepparkaksby m.m

Helgen som gick var jag och Linus hemma i Karlstad. Det var kalas som gällde. Större delen av släkten lyckades komma på lördags eftermiddagen. Paket fick jag också :) Ett halsband med en ängel på, pengar, doftljus, en vinflaska, två spritflaskor (nån rysk variant och en päronvodka), kakor och hemmagjord lingonsylt. Det var skönt att få vara hemma en helg, det var ändå lite mer än en månad sedan jag var hemma senast. Får se om det kanske blir hemfärd i slutet av oktober igen. Det är hockey och halloween-fest på gång då :)

Idag har min nya telefon kommit :) En SonyEricsson T707 Spring rose, fin va!


Jag började med att gå till frissan imorse. Jag vart nöjd med klippningen fast det blev inte ett toppbetyg precis till stället och frisören. Fick inte någon hårtvätt, ingen styling och sen vill jag att frisören själv ger lite förslag på hur det ska vara nu kändes det mer som jag fick säga till om varje klipp, typ. Ne nästa gång testar jag ett nytt ställe.
Sen när jag kom hem så tonade jag håret på mig själv för första gången och det gick faktiskt riktigt bra. Färgningen hette Djup guldbrun, Så nu är äntligen utväxten borta och håret är mörkare igen.
Har ritat klart hemuppgiften vi har till imorgon i skisskursen också. Det blev en pepparkaksby med pepparkakshus, polkagriskäppar, pepparkaksgranar och ahlgrensbilar. Känner mig ganska nöjd faktiskt.


På fredag får jag besök av Anna och Emelie. Och på lördag kommer Matilda och Jeja. Sen är det ju fest på lördag också :) Känns som det kommer komma ganska många ialla fall så det är riktigt roligt (hoppas jag det blir ialla fall).

Nu är det idol-dags plus lite knappande på nya telefonen :P
Kram och god kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar