onsdag 2 september 2009

Första dagen

Igår hade jag min första skoldag. Jag ska läsa två kurser parallellt under hösten, Visualisera och Skiss plus Introduktion till Informationsdesign. Första uppropet var för V&S. Gillade läraren från första början, han kändes avslappnad lite lagomt flumig och rolig. Vi fick börja skissa nästan direkt och då satt vi och ritade kuber. fick lära oss olika skisstekniker som man kan använda sig av. Sedan fick vi hemuppgift till på tisdag då vi ska rita en karta. Det ska vara en karta över min väg till skolan. Så igår efter uppropet gick vi till en målaraffär och införskaffade oss fina tuschpennor och ett skissblock på Akademibokhandeln. Sen hittade jag skisspennor och färgpennor som jag har fått när jag fyllt år för några år sedan. Så nu känner jag mig utrustad till tänderna :P

På eftermiddagen hade vi upprop för den andra kursen. Den verkar vara betydligt mer teoretisk men också väldigt intressant. Vi kommer få lära oss grunderna i informationsdesign vad som bygger på bra information och allt man ska tänka på när man utformar information. Mot slutet av oktober ser det ut som att det kommer bli som tuffast eftersom alla inlömningar och redovisningar ligger där. Så nu får jag se till att hänga med så bra som möjligt i början för att minska pressen och stressen i slutet.

Idag ska jag och Alicia iväg och leta böcker på bibblan. Jag har reserverat några på skolbibblan som jag kunde hämta idag också. Ska försöka köpa så få böcker som möjligt och om man tyckte om böckerna så kan man ju faktiskt köpa dem sen efter kursen.

Annars så är jag ledig idag. Har börjat dagen med lite diskning och gjort musli, den verkar bli knaprig och god. Sen ska jag som sagt ner på stan med Alicia. Förutom bibblan så ska vi också köpa oss friskis kort och boka in oss på yoga passet ikväll. Sen ska jag köpa fetaost och oliver på en utländskaffär i stan som jag har fått rekomenderad. Ska försöka börja med min karta också. Såå jag tror att denna dag kommer att gå rätt fort med allt jag har att göra.

Tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar