onsdag 8 april 2009

Home sweet home

I lördags anlände jag till Karlstad, härligt!
Nästan direkt efter jag kommit hem åkte familjen iväg på kalas till min moster. Dit hade också mormor, morfar, Bengt, Lene, Per och Sunniva kommit. Så himla kul att få se alla igen och framför allt att få se hur stor Sunniva har blivit. Blåare och finare ögon har jag nog aldrig sett :)
På kvällen åkte jag och Johanna ner på stan och satte oss på Koriander för att dricka lite vin och prata om lite allt möjligt. Det var väldigt mysigt!
Jag gick på stan med Josse och köpte mig en vårjacka i måndags, så fort jag såg den visste jag att det var en sån jag ville ha! Inte ofta det händer. På kvällen åkte jag till min moster igen för att umgås med släktingarna.
Igår var jag och Johanna på hockey, ojoj så spännande det var. Vi hade biljetter på ledarläktarn fast ståplatser, vilket nog var tur då det blev ett antal nervösa hopp där på slutet huahua. Men det gick ju vägen till slut som tur var. Jag har biljetter till ikväll också...jag är väl dum om jag inte går antar jag eftersom de kan vinna.
Ikväll kommer Emma, Matilda och några fler hem från sina studiestäder så de ska jag träffa i slutet av veckan. Hoppas att någon vill hänga med ut till helgen också.
Jag är lite dålig på att ta kort märker jag...det får jag försöka ändra på för jag vill ju visa hur fint och bra jag har det här hemma när jag får träffa alla fina vänner :)

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra mer än att jag precis tog mig en 30 minuters tramp på spinningcykeln, nöjd :P. Kan vara skönt att bara dra runt här hemma också...
Hoppas ni får en fin dag trots regnvädret...om ni är sugna på en film så kan jag rekomendera Slumdog Millionair och Vicky, Cristina, Barcelona. Tjipp och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar