fredag 17 april 2009

Hälj

Detta har varit en ganska händelserik första vecka efter Påsklovet. Jag kom till Eskilstuna i måndags. Påvägen stannade vi på IKEA i Örebro...jag kände att jag ville förnya mitt vardagsrum lite, det har inte känns så mysigt som jag har velat. Men nu så har jag köpt lite rosa detaljer: rosa små tygblommor som jag lagt i en glasskål och sen la jag dit levande ljus som luktar vanilj. Sen köpte jag tyg med rosa och oranga blommor som jag har sytt kuddar utav. Ja det var väl det jag köpte till vardagsrummet, haha. Sen bytte jag ut en tavla också mot en som jag fått av mormor å morfar som också hade lite rosa i sig. Jo jag köpte ju vita gardiner också. Det enda som fattas nu är en rosa filt.

I tisdags var det fika i Rothofsparken (även kallad Rotmosparken) efter skolan med Alicia, Veronica och hennes kompisar. Sen tog vi en sväng på stan och ett stopp hos Veronica.

I onsdags så slutade vi tidigt så då tog jag en promenad när jag kom hem. Har hittat en ny väg längs älven som är riktigt bra, funderar på att ta en joggingtur där imorn. Sen när jag kom hem blev jag bjuden bort till Vakteln för lite vin i solen. Sen blev jag kvar där ända till midnatt. Vi åt god lax sallad och när de andra gick ut gick jag över till Alicia och några andra ( bara två dörrar bort i korridoren. Där kollade vi på JallaJalla :) Ååå så rolig den filmen är! Värd att se många gånger.

Igår var jag på en liten fika :) efter en heldag i skolan. Där föreläsningen handlade om Företagsledning.

Idag har jag försökt att jobba lite med uppgiften som ska göras innan sommarlovet. Jag tror att jag har bestämt mig för en organisation. Jag ska maila lite frågor till pappa som jag hoppas han kan svara på. Till på fredag ska jag ha gjort en beskrivning av organisationen och det ska jag väl klara av hoppas jag.

Imorn ska jag iväg på Poker-kväll, håll tummarna för att jag vinner lite kosing :P
Ni får ha en bra helg!! Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar