fredag 25 februari 2011

Bevakad tunnbrödsrulle

Då var det så äntligen fredag och ytterligare en kurs är klar (ja förutsatt att jag inte får någon rest då förstås). Jag har precis tagit mig ett fotbad och manikyrat mina naglar med rött lack. Känns alltid lika skönt när fossingarna fått sig ett bad.

Idag blev det tunnbrödsrulle med lax till middag. Väldigt smarrigt! Man steker laxfilé och kokar potatis. Tar tunnbröd och kletar på fetaost och gräddfil. Sen lägger man på laxen och potatisen som man gärna kan mosa till lite. Sen lägger man i valfria grönsaker och rullar ihop brödet. Klart! Nu när vi passar djuren så har man publik både när man lagar och äter mat. Både katt och hund följde med spänning min matlagning i hopp om att något skulle falla till golvet. Även när jag åt hade jag ögon på mig. Men nej de fick ingenting av mig inte. Jag gillar inte riktigt att de ska sitta och tigga så då vill jag heller inte ge dem något. Dem bjuder ju inte direkt mig på sin mat ;)

I morgon slipper vi laga mat för vi har äntligen fått bord på Papas Tapas :) Det är inte det lättaste ska jag be att få tala om. Efter maten så har vi planerat att gå på bio. Ska bli väldigt mysigt så jag längtar redan!

Hoppas ni har en härlig fredags kväll och får en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar