onsdag 22 december 2010

jul, jul strålande jul


Då var snart stunden kommen då jag beger mig hem till Karlstad för att fira jul. Mamma och pappa är i denna stund på väg hit för att hämta mig. De kommer och hämtar mig dels för att tågen inte är att lita på i dessa dagar och dels för att jag har en stor rullväska fullproppad, en dator, en kasse julklappar plus en större julklapp bredvid, en påse med jacka och skor och mig själv så nej det hade inte gått att åka tåg eller buss.

Igår hade jag och Linus minijulafton :) Vi åt minijulbord och gav varandra minijulklappar. (det där med minijulklappar var inte riktigt sant men jag tyckte det lät finare att skriva så)
Han hade köpt den necessär jag önskade mig, ett läderband med berlocker på som han själv valt ut, prenumeration på cosmopolitan och en limpistol som jag hade önskat mig. Jag är super nöjd!
Nu när mamma och pappa kommer ska Linus få ytterligare en present från mig som jag inte kunde köpa här. Så jag hoppashoppas verkligen att den passar honom.

Som sagt så åker jag hem till Karlstad idag och kommer vara där en hel vecka och ett par dagar. Ska bli kul att komma hem och fira jul med släkten. Självklart kommer min kära c-uppsats följa med mig som jag måste ägna lite tid åt men den 24 och 25 ska jag väl kunna vara ledig i alla fall hoppas jag.


Hoppas ni får en fin jul allesammans!



Förra årets julgran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar