söndag 5 december 2010

Killar i polisuniform och en frimärkssamling

I natt kom Emelie och hämtade mig för hon skulle tydligen bjuda mig på en klippning och slingning hos frisören. När vi sen satt hos frisören så kom det två långa killar med långt hår och polisuniform gåendes. De var på väg mot oss och helt plötsligt säger de på avstånd:
- Linda det är din möhippa idag!
och jag reser mig ur min stol och ser ganska chockad ut (ungefär som personerna ser ut som är med i Dolda kameran och de får veta att de är med i programmet) och säger något i stil med:
- Nej, nej det är inte sant.
Sen berättar jag för Emelie hur jag verkligen inte kunde förstå att hon lurat iväg mig för min möhippa och att hon hade skött det väldigt bra för jag anade ingenting :)
Sedan bar det iväg till ett annat ställe där vi väntade på alla mina kompisar...killarna i polisuniform var med hela tiden men de behöll polisuniformerna på :)

Sen kommer jag inte ihåg så mycket mer än att jag senare i drömmen fick titta på Robert Karlssons frimärkssamling (jag kan tillägga att Robert Karlsson var en kille som jag gick i låg- och högstadiet med men inte sett sen dess) . Han sa att hans pappa inte hade användning för den längre så då hade han tagit över den. Och då frågade jag:
-Men du har användning för den?

Ibland kan man undra vart alla dessa drömmar kommer ifrån, hur hjärnan kan bygga ihop såna konstiga historier. Jag borde kanske börja skriva ner dem för de är oftast väldigt komiska!

1 kommentar:

  1. Haha bästa drömmen! Att de behöll sin uniformer på måste ju vart en stor besvikelse ;) inte ens nått fladder med det långa håret! Det hade jag allt begärt! Ja det är verkligen komiskt ibland, man vaknar och bara fnittrar till för att det ofta är så knäppt. Hoppas du har en mysig advent! Kram

    SvaraRadera