onsdag 16 juni 2010

påväg mot karlstad

Sitter just nu på bussen påväg hem mot karlstad. Jag ska vara där fram till söndag. Ska bli kul att få relaxa på hemmaplan några dagar :)

Som ni märker så är jag inte så bra på at blogga just nu. Egentligen har jag ju faktiskt all tid i världen just nu så jag kan nog bara skylla på att jag inte har haft någon vidare lust att skriva nåt. Jag känner inte heller att jag har så mycket intressant att berätta.

Om dagarna så sitter jag och datanördar mig mest med min webbkurs som jag läser på distans. Det är många koder man ska lära sig och många krångliga termer. Det är många gånger jag känner mig som ett enda stort frågetecken. Det är URL, GT, post, attribut, protokoll, www, http, ftp, tagg å faan å hans moster (känns det ibland). Men det är ändå roligt att få en uppgift och sedan se ett kunna se ett resultat så snabbt som fungerar. Varje gång jag har klarat en uppgift väntar jag på att Linus ska komma hem så att jag kan visa honom sidan som jag har klarat av att göra :) (han tycker kanske inte det är riktigt lika roligt)

Fick precis byta buss nu och här var det fullpackat tillskillnad från den andra bussen. På söndag kommer jag åka Go by bus. Tydligen så ska det vara mer benutrymme på den bussen och typ fåtöljer som stolar. Hoppas på att det blir bra :)

Har tagit med mig kameran nu så jag hoppas jag kan ta lite bilder som jag kan lägga upp här sen.
Kanske hinner skriva mer i karlstad. //Linda

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du kommer hem :) synd att "minstingarna" inte kan vara med bara. Jag kommer jobba imorn och på fredag, men lördag är jag ledig! Hitta på något då? lite sugen på att testa ett nytt ställe där de serverar en massa god frukost ligger på kasernhöjden. Skulle det kunna vara något? frukostdejt på lör? Vi får höras mer närmare... Kramar!

    SvaraRadera
  2. Kul att du skrivit något igen =)
    Ja, det där med webdesign är väl något man kan se med en gång om man gjort rätt eller inte. Jag minns när jag satt med såna där övningar och det alltid var lika kul när man fattade och det blev rätt (sen om det var ofta eller sällan är en annan sak).
    Låter som en lyxbuss du ska åka hem i. Glöm inte fota om det är värt att se! Kram

    SvaraRadera