lördag 20 augusti 2011

Kvällens goda mat

Ikväll är jag ensam hemma och då tänkte jag unna mig något gott att äta. Som vanligt när jag ska göra mat så letar jag gärna upp något recept och idag hittade jag ett hos inspirationsskafferiet som är en väldigt bra källa för recept. Det var väldigt väldigt gott och jag är glad att jag gjorde två portioner så att jag kan äta det imorgon också :) Jag lägger upp receptet här nedanför så att ni också kan gotta er.


(Den iskalla colan i vinglaset var också väldans god)

Jerk chicken

4 port

4 kycklingfiléer

Marinad:

1 lime, saften

3 schalottenlökar

1 msk chilipulver

1 krm riven muskotnöt

1 tsk salt

3 vitlöksklyftor

2 msk paprikapulver

2 msk olja

2 tsk soja

2 tsk råsocker

Mixa alla ingredienser slät i en matberedare eller blender. Lägg kycklignen i marinad minst en timme. Sen stekte jag kycklingen i ugnen, för jag tycker den blir saftigare då, på 175 grader i ca 25 min.


Black bean salsa med mango

1 mango, i bitar

1 burkar svarta bönor, skölda

2 tomater, tärnade

2 salladslökar, tunt skivade

1 habanerochili, urkärnad och finhackad

1 lime, saften

salt

Blanda alla ingredienser och smaka av med salt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar