tisdag 9 augusti 2011

Frågetecken

Nu är det sådana där osäkra tider igen där jag inte riktigt vet vad framtiden har att erbjuda.
Frågetecken 1: Jag behåller min reservplats till högskolan (Grafisk form och kommunikation i Norrköping). Även fast jag har gått från en 97 plats till 28:nde efter andra urvalet så känns oddsen ändå ganska dåliga för att jag ska komma in till den 16 augusti.
Frågetecken 2: Har frågat om jag får vara kvar på jobbet även till hösten men har ännu inte fått något svar och nästa vecka är min sista vecka. Skulle vara skönt att få veta om jag kommer få några tider över huvudtaget eller hur det ser ut. Tydligen så är det lite sega med sådant vad jag fick höra idag och kollegorna tippade på att jag kommer få veta samma dag jag slutar i princip. Men jag tänkte gå och prata med dem i alla fall och se om jag kan få ur dem något vettigt.
Frågetecken 3: Kan jag läsa någon av de andra enskilda kurserna jag har sökt? Något som hänger på ovanstående frågetecken.

Dagarna går och mina frågetecken består.

(Detta vart ett ganska dystert inlägg men det är så det känns ju, om inte dystert så otroligt förvirrat!)


1 kommentar:

  1. Hej! :)
    Jag skrev just precis ett inlägg om precis samma sak i min blogg, och jag förstår dig! Helst av allt vill man ju bara veta ALLT, gärna igår!
    Det var ett rejält kliv du gjort i reservlistan, och allt kan ju hända känns det som inom högskolan när det gäller ansökningar så jag håller tummarna för att du kommer in (för det verkar vara det som lockar mest av alternativen?) :)

    Och den som väntar på något gott...
    Om inte annat så kanske det finns chans för en ledig helg i höst då vi kan komma på besök (eller i alla fall träffas).

    KRAM

    SvaraRadera