lördag 27 augusti 2011

Filmer att se och inte se

Sitter i soffan och försöker fortsätta vara nattuggla. Har nu jobbat två nätter på rad och ska jobba natt även i morgon till söndag. Därför vill jag försöka sova ganska länge i morgon. Känns skönt att jag fick jobba tre nätter den här veckan så att lönen fortsätter rulla in.

Jag såg precis en film som gick på ettan; Eden Lake. Åh fy vad läskig den var! Den var så där jobbigt läskigt så att jag satt på helspänn hela tiden och gjorde att jag sa saker högt så som: "Men spring da!!" "Tyst, dem hör dig ju!!" "Nej, usch sluta!!". Eftersom den uppfyllde sitt syfte vilket jag antar var att hålla tittaren på spänn hela tiden så tyckte jag att den var riktigt bra men som sagt ansträngande läskig att titta på. Det hjälper ju inte heller att Linus ligger och sover bredvid mig så där hade jag ingen att klämma hårt i handen när det blev läskigt heller.

En annan film som jag däremot inte rekommenderar är Animal Kingdom. Vi hyrde den idag och jag somnade! Den var jätte seg och uppfyllde inte alls den text som stod på fodralet. Så den filmen kan ni skippa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar