söndag 22 februari 2009

Tillbaka i stan, röd hudad


Då var jag tillbaka i lägenheten igen efter en helg hemma i karlstad. Det var en helg som gick väldigt fort, som det alltid brukar göra tyvärr. Det gäller att lägga ett litet schema så att man hinner träffa alla.

I fredags var jag i forshaga hos mormor och morfar på förmiddagen. Senare på dagen träffade jag Anna och Jeja på stan för att köpa present till Emelie. Kul att se dem igen! Färjestadsligan har blivit utspridda i Sverige och Norge så när vi har chansen att ses är det så himla roligt. Fick bland annat lära mig att en jackficka även kan funka som "tillsvidare kompost", haha det var en rolig men även lite äcklig upptäckt :) Jag och Anna åkte senare ut till Bergvik för att panik leta kläder till lördagskvällen. Kvällsmaten köpte vi på Max, jag föreställer mig alltid att det ska vara gott bara för att jag är så hungrig men sen slutar det ändå med samma sak...det här ska jag inte äta på ett tag! Hittade en prickig t-shirt med låg rygg och Anna hittade ett par fin fina skor. Sen bar det av hemåt till soffan!


I lördags åkte jag till Josse. Jag var sugen på att tona håret...så vi gick till konsum och köpte toning. Båda tog ljus brunt och vi gojsade in den där färgen, satte plastpåsar på huvudena, sköljde å sköljde och sen simsalabim var vi en nyans mörkare i håret. Så tjusigt så!

På kvällen hade Emelie och Martin fest. Vi satt och pratade om allt som hade hänt sen sist, mysigt! Jag och Anna gjorde Rosa Pantern drinkar, mumma! Sen bar det av till BlueMoon. Lyckad kväll/dag :)


Idag åkte jag och Josse och solade. En solning som just nu svider, bränner och stramar ganska mycket, ausch! Jag skulle ju ha tänkt på att min hy inte sett solljus på några månader, men nee. Nu får jag ta smällen av min osmarthet.


Under veckan kommer jag sitta och skriva på min artikel som ska in på onsdag, Innovation-Organisation-Genus är titeln. Hoppas det blir bra till slut! Skönt att jag inte ska till skolan förrens på fredag för grupparbete. Det känns lite friare då. Ska hinna med träning också, yoga på onsdag och sen får vi se vilka andra pass det kan bli.


Det var mitt första inlägg...nu ska jag se slutet på Beck.

Sussa sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar