onsdag 25 februari 2009

Fetis





Tja!




Det har varit ytterligare en dag med artikel skrivande. Nu börjar det verkligen bli färdigt. Imorgon ska jag läsa igenom den en sista gång och sen ska jag skicka in den. Ska bli skönt att bli fri från den! Jag tycker att det ämne jag har, Genus, Organisation och Innovation är väldigt intressant och jag känner att jag har många åsikter kring framförallt genus. Det svåraste är dock att få ner tankarna på papper. Märker att jag har väldigt lätt för att skriva i talspråk, vilket inte är så snyggt i en artikel. Då har man tur som har folk som kan läsa och rätta i texterna.



Idag har det blvit väldigt dumt med maten, till lunch blev det en apelsin och russin. Inte bra för magen. Sen vid fem var jag med Alicia och hennes kille på Janelings för fika, semla och champagne te. Efter det mådde magen sisådär. Den börjar krångla direkt när jag inte ätit ordentligt, eller den kan egentligen krångla för allt möjligt. Jag och några andra med samma problem har suttit ett flertal timmar och försökt komma fram till vad det är för fel som man gör. (Visst idag förstår jag varför den strejkar) Vissa dagar spelar det ingen roll vad man äter så blir det som kramper i magen. Roligare saker kan man ju göra än att prata om magar :) haha



Herregud det finns allt konstiga människor. På femman just nu är det en man som verkar gilla bilar lite för mycket. Han stod nyss och hånglade med sin bil :S Vad är det som sker!!


Måste förresten tipsa om dagens kvällsmat. Lax med saffrans sås.

Man steker lax filé. Steker paprika och har sedan i färdig saffrans och tomat creme freiche och blandra ihop allt. Jag hade tagliatelli till men det går lika bra med potatis. Mums fillibabba!!


Imorgon ska jag gå på yoga, vilket ska bli väldigt skönt!
tjing!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar