måndag 26 mars 2012

På farmen


Just nu befinner vi oss på Farmen som Frans familj bor på och är redo för att sova. Idag har det regnat en hel massa så det har varit regnjacka på. Men igår när vi var ute med båt till Green Island så var det solsken och varmt vilket var skönt. När jag var där förra gången så spöregnade det och vi såg inte mycket av fiskarna när vi snorklade. Men den här gången var det som sagt skillnad och vi såg en massa fiskar och även en sköldpadda.

Ikväll har vi gjort något som jag inte är särskilt stolt över men som ändå måste göras på en gård i Australien eftersom de är smittodjur...
Jag har slagit en groda med en golfklubba!! På kvällarna tar man ett varv runt gården för att leta grodor och döda dem eftersom dem som sagt är smittodjur. Tror inte det är något jag kommer göra om igen men... ett nödvändigt ont helt enkelt!

Imorgon kanske vi ska åka iväg och titta in hos en lokal keramiker och på ett ställe där de håller på med glasmästeri. Det ska bli spännande! Håller tummarna för ett bättre väder imorgon. Ska se om vi kanske kan lägga upp lite bilder på kvällen.

Men nu är jag så trött så jag måste sova...
God natt, hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar