söndag 4 mars 2012

Min helg


Tänkte skriva några rader om min helg.

I fredags gjorde jag en behövlig tvättning och städning här hemma. Pluggade också en kortis innan jag gick ner på stan för att göra några ärenden, bl.a hämta ut ett av de två par glasögon som jag har beställt. Skönt att äntligen kunna se ordentligt när jag läser och sitter vid datorn. Andra paret hoppas jag ska komma nu i veckan. På kvällen var jag, Linus och en kompis till Linus iväg och åt på Beirut. Jag åt en konstig rätt där köttfärs och kikärtor var nerdränkta i vitlökssås, det var inte riktigt som jag hade trott och ingen höjdare. Efter det gick jag hem till Annika med Ellinor. Vi firade Annika som hade fyllt år med att göra drinkar och gå ut. Det var en väldigt rolig kväll på Le Grand!

Igår var jag seg mest hela dagen. Trots det försökte jag hålla humöret uppe när jag följde med Linus på stan och Tuna Park för att inhandla lite kläder. Jag jublade inombords när affärerna hade stolar utanför provrummen som jag kunde sitta på. På kvällen kollade vi på två filmer och åt god soppa från Linus föräldrar.

Idag sov vi länge för jag ska jobba natten i natt och försökte vända dygnet lite även fast jag kommer sova ett par timmar nu också. Fick ett infall i att testa på förra årets Å-varvet bana. Jag gick inte riktigt hela vägen men det blev typ åtta kilometer tror jag där jag sprang och gick vart annat. Det kändes faktiskt bra när jag sprang. Det kändes som jag tog lätta steg så ska försöka ge mig ut snart igen.

Nu ska jag ta och sova en kortis och lite senare jobb som sagt. Hoppas ni har haft en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar