lördag 26 mars 2011

på hemmaplan eller bortaplan?

Här ligger jag i gästrummet hemma hos mina föräldrar. Är i Karlstad över helgen. Helgen på hemmaplan handlar den här gången om familj och släkt. Idag har jag fått träffa kusinen med familj från Norge och min övriga släkt på mammas sida. Jag trivs alltid så bra när vi alla är samlade och det är en härlig känsla att få tillbringa lite tid med mina föräldrar. Allt mer tänker jag på hur det skulle vara ifall jag bodde här i solstaden och jag kunde ta cykeln för att hälsa på mina föräldrar när jag vill. Antagligen rätt så perfekt. Samtidigt som jag trivs med att testa att bo på lite olika ställen; eller kommer jag kanske stanna kvar i Eskilstuna?! När jag kommer hem hit så känns det som att jag inte behöver tänka på en massa jobbiga måsten utan att jag bara kan komma hem och vara. Eskilstuna för mig handlar mycket om utbildning (vilket faller sig ganska naturligt) och planering av min framtida inkomstkälla, hur den ska se ut och vad som krävs för att nå dit. Det är ett virvar av vägar att gå. Men också en press över att inte bara sitta och se klockan ticka, ta ett beslut och gå vidare liksom (och helst ett beslut som kan betala hyra och mat). Men det handlar inte enbart om mina beslut för sen ska besluten hamna i någon annans händer som ska avgöra om jag är "in or if I am out"(citat från project runway som är som en drog för mig nu för tiden).

Imorgon tar jag tåget tillbaka till verkligheten med alla beslut som ska fattas, glädjeämnen, skolinlämningar och min favorit som börjar på L och slutar på inus. Skulle det inte vara för att han bor där så kanske jag skulle flytta hem till Karlstad igen eller så gillar jag och är nöjd med den här speciella känslan när jag åker hemåt för en weekend.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar