söndag 13 mars 2011

Bockbock

Idag har varit en sån där dag då jag har försökt bocka av grejer på min "Att göra lista". Det har bland annat handlat om att bestämma mig för kurser att söka till sommaren utifall att jag inte får något jobb. Jag har också försökt mig på att göra en lampskärm av virkade dukar med samma princip som jag gjorde de där skålarna utav. Det var ett himlans pill och för tillfället ser det mest ut som ett skämt då jag har fäst de virkade dukarna med färgglada snören. Snörena har jag planerat att ta bort när det torkat. Men aa det var nära att jag gav upp där ett tag då delarna vägrade att hänga ihop. Får se om jag lägger upp en bild på resultatet beroendes på hur bra det blir.

Har även påbörjat en surdeg. Har aldrig gjort det förut så det ska bli spännande att se resultatet. Men surdeg ska ju genomgå en lång process innan det blir ett färdigt bröd så just nu ligger mjöl, vatten och ett rivet äpple i en glasburk och ska göra det i två dagar. Sen ska det tillsättas något nytt och sen vänta någon dag till för att på den femte dagen kunna börja baka ut och grädda (fast med en lång jäsningsprocess innan förstås). Ja varför göra det enkelt för sig??
Snart ska jag hoppa in i duschen och göra en hårinpackning. Funderar även på att göra fotbad och manikyr, det är ju ändå söndag.

Hoppas ni har haft en bra helg och att ni får en finfin vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar